-
Menu
-
Części samochodowe
-
-
Części karoserii
-
-
-
-
Oświetlenie
-
-
-
Silniki i osprzęt
-
-
-
-
Układ chłodzenia silnika
-
-
-
Układ elektryczny, zapłon
-
-
-
Układ hamulcowy
-
-
-
-
Układ napędowy
-
-
-
-
Akcesoria samochodowe
-
-
Części i akcesoria motocyklowe
-
Opony i felgi
-
- Pełny asortyment
- PRACUJ Z NAMI
Czy to koniec ery Golfa?
Ten tydzień stoi u nas pod znakiem Golfa. Niedawno w ofercie Just-Car pojawiły się części do ósmej generacji tego modelu. Wiele wskazuje jednak na to, że nowszych nie będzie, bo nie zostaną wyprodukowane.
Golf VIIITaka informacja padła od brytyjskiej agencji prasowej Reuters, która powołuje się na wypowiedź szefa marki, Thomasa Schaefera dla Automobilwoche. Zgodnie z nią, Volkswagen Golf obecnej generacji (Golf VIII) to najprawdopodobniej ostatnie wcielenie tego samochodu w wydaniu spalinowym. Ósma generacja zostanie słynnego hatchbacka zostanie na rynku do końca dekady, a w przyszłym roku planuje się co najwyżej lifting.
Koniec Golfa oznacza w gruncie rzeczy koniec historii rozpoczętej w 1974 roku. To jeden z najchętniej kupowanych hatchbacków nie tylko na rynku polskim, ale też europejskim. Wszystko wskazuje na to, że model pozostanie jednak w konfiguratorze producenta aż do momentu całkowitej elektryfikacji gamy.
Golf VIIElektryczny Golf?
Jak wynika ze słów Thomasa Schaefera - Volkswagen nie planuje już opracowywania silników spalinowych dla modelu Golf. Oznacza to, że 8. generacja legendarnego hatchbacka, będzie jednocześnie ostatnią wyposażoną w klasyczną jednostkę napędową.
"Spalinowy Golf będzie z nami na pewno do końca dekady. Potem musimy zobaczyć, jak rozwinie się ten segment" - mówi prezes Volkswagena i nie ukrywa, że powodem tak drastycznej decyzji są kwestie oszczędnościowe i przepisy UE dotyczące normy spalin. Opracowanie nowej generacji od podstaw, mając w perspektywie zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 r., byłoby całkowicie nieopłacalne.
Różne scenariusze - jest nadzieja dla Golfa?
Scenariusz 1 - Golf zostanie kolejnym autem elektrycznym (mało entuzjastyczne i prawdopodobne).
Scenariusz 2 - wycofanie lub ograniczenie zakazu Unii Europejskiej odnośnie wycofania aut spalinowych i wprowadzenie nowej generacji Golfa, jako auta spalinowego.
Czas pokaże, ale jedno jest pewne. Golf to model kultowy, mocno wpisał się w motoryzację europejską i będziemy mocno odczuwać jego brak.
Poniżej galeria wszystkich generacji
Golf I (1974-1994)
Golf II (1983-1992)
Golf III (1991-1999)
Golf IV (1997-2006)
Golf V (2003-2008)
Golf VI (2008-2016)
Golf VII (2012-2020)
Golf VIII (2019 - teraz)