Ferrari nie porzuca emocji…Najnowsze modele z Maranello

Ferrari nie porzuca emocji…Najnowsze modele z Maranello

Najnowsze modele z Maranello – 296 Speciale oraz jego wersja z otwartym dachem, 296 Speciale A – to hołd dla sportowej duszy marki, ale i krok w stronę nowoczesnych rozwiązań. To najbardziej zaawansowane technicznie, tylnonapędowe Ferrari w historii.

AD_4nXegdF7G8F6Ky9JBhLLhfCnBEgetMlKuqQserRZ2dtum_MhyFKQhGlkZPoq3saSDdIuvfHE-IODQykqiPrFY1fJJYmUFmJgPEtADmJvSnBqFGfrlryKLbE7SHRQ8K7d_uIgPUIb4Yg?key=EUcisizSjC6xGffj4JK_TQ

Hybrydowe serce – 880 KM emocji

Sercem obu modeli jest zaawansowany układ hybrydowy typu plug-in, który generuje łącznie 880 KM. Główna jednostka to V6 z podwójnym turbodoładowaniem, dostarczająca 700 KM, wspierana przez silnik elektryczny o mocy 180 KM, umieszczony między silnikiem spalinowym a 8-stopniową skrzynią DCT. Efekt? Sprint do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy.

Dzięki zastosowaniu sprzęgła odłączającego jednostkę spalinową, kierowca może pokonać do 25 km w trybie elektrycznym, idealnie sprawdzając się w ruchu miejskim – bez rezygnowania z Ferrari.

Czy to przepis na przyszłość? Wszystko wskazuje na to, że tak – przynajmniej na najbliższą dekadę. Połączenie elektrycznego momentu obrotowego z klasycznymi elementami napędu spalinowego może być złotym środkiem, zanim (lub jeśli) świat całkowicie przejdzie na napędy bezemisyjne.

Torowe DNA – aerodynamika i docisk

296 Speciale i Speciale A generują aż 435 kg docisku przy 250 km/h – o 20% więcej niż ich bazowe odpowiedniki GTB i GTS.

AD_4nXfDo-G_QCklBtgD1uE1un2QsOgnNQxpUHv1TZ9ZYRKOPKxKBRXCLSjoMju2U4JY5iVv4Te3wuLdJ1x3zQDka31UgUWYPVa9HCRnYTS_08k9BDAXEFkIowybAZmvAxRUMgPRfXrf?key=EUcisizSjC6xGffj4JK_TQ

AD_4nXd-CZRSBj-2lPClD6fGOoj1fCnqMjnpIhihbFip3XiMBNpBXOrhgAbGmpVcYa1VVu1ZB-Fv0KPy-a4t_ZjebgJRdIeX9cFX3Bvc3T_X3E6914U29shkjVTt3p9xTZ2BNwaZCxI0RQ?key=EUcisizSjC6xGffj4JK_TQ

To, że Ferrari osiąga to bez nadmiernej agresji wizualnej, a poprzez przemyślane detale – jak wloty powietrza na masce, płetwy na tylnym zderzaku i aktywne tylne skrzydło – pokazuje, jak dużą wagę przywiązuje do balansu formy i funkcji. To czysta inżynieria, inspirowana motorsportem, przeniesiona na drogę.

AD_4nXcgYsN02yER3QYGH6YLuAT276X0oSqjU8d7Sxu_jE-4O15uZl3GVSlk9jQlDpfku7YEaZUvq8UefF3-_f7goV7Ij_lQ7mCt_nTxVRabMT4N4JsFxaazaXqb6_7uRkyNxRGKJvgU?key=EUcisizSjC6xGffj4JK_TQ

Masa pod kontrolą

Aby w pełni wykorzystać osiągi, Ferrari skupiło się na redukcji masy. 296 Speciale jest lżejszy o 60 kg względem GTB, a Speciale A o 50 kg względem GTS..Moc to jedno, ale stosunek mocy do masy decyduje o tym, jak auto faktycznie się prowadzi. Ferrari doskonale zdaje sobie z tego sprawę i dlatego przy 296 Speciale i Speciale A postawiło na odchudzanie, nie tylko na cyfry.

60 kg mniej w Speciale względem GTB i 50 kg w Speciale A względem GTS to znaczna różnica – zwłaszcza w autach, które już startują z relatywnie niskiej masy. Kluczową rolę odegrały materiały z motorsportu: włókno węglowe (np. w nadwoziu, wnętrzu, elementach aerodynamicznych) oraz tytan (np. w układzie wydechowym czy zawieszeniu). Efekt? Jeszcze ostrzejsze prowadzenie, lepsze hamowanie i większa zwinność w zakrętach.

AD_4nXfrQu1xWB9KHZ3vMWGYaaFTaHHVSoK67wQhIiA1wKuJ9iC7LgMTStCZkFd_-ja7eFPP8w0PlOHJdtlRSDUCkypmuuV6l1d0Yqr-8_Eha1-KWGLsdy1RluXTqSCDWwZRTqBzalT7?key=EUcisizSjC6xGffj4JK_TQ

Wyścigowe wnętrze

Kabina 296 to kontynuacja inspiracji motorsportem. Włókno węglowe, Alcantara, surowy minimalizm i ergonomiczny układ przycisków – wszystko podporządkowane zostało precyzji prowadzenia. Kierowca ma wszystko, czego potrzebuje – i nic, co mogłoby rozpraszać.

Wnętrze to kontynuacja filozofii funkcjonalnej lekkości, znanej z wyścigowych kokpitów. Ferrari postawiło na minimalizm inspirowany motorsportem, gdzie każdy gram i każdy centymetr ma swoje uzasadnienie.

AD_4nXdLHiAsoH0bQ7bpkBjfd2SowHAIJySJB1tzUJ5qbPAKRYm6vABodD4anzNGB7rWhRAJwnOXRy03Uc49i2p7J8qlnhF1ZJb8BmGRra2XvFASeMncp2J4PnjreTLVduMlVTykolak?key=EUcisizSjC6xGffj4JK_TQ



źródła:

https://autokatalog.pl

https://vehis.pl/moto

Udostępnij

Cookies

Informacje dotyczące plików cookies

Ta witryna korzysta z własnych plików cookie, aby zapewnić Ci najwyższy poziom doświadczenia na naszej stronie . Wykorzystujemy również pliki cookie stron trzecich w celu ulepszenia naszych usług, analizy a nastepnie wyświetlania reklam związanych z Twoimi preferencjami na podstawie analizy Twoich zachowań podczas nawigacji.

Zarządzanie plikami cookies

O Cookies

Pliki cookie to niewielkie pliki tekstowe, które są zapisywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym przez strony internetowe, które odwiedzasz. Służą do różnych celów, takich jak zapamiętywanie informacji o logowaniu użytkownika, śledzenie zachowania użytkownika w celach reklamowych i personalizacji doświadczenia przeglądania użytkownika. Istnieją dwa rodzaje plików cookie: sesyjne i trwałe. Te pierwsze są usuwane po zakończeniu sesji przeglądarki, podczas gdy te drugie pozostają na urządzeniu przez określony czas lub do momentu ich ręcznego usunięcia.