-
Menu
-
Części samochodowe
-
-
Części karoserii
-
-
-
-
Oświetlenie
-
-
-
Silniki i osprzęt
-
-
-
-
Układ chłodzenia silnika
-
-
-
Układ elektryczny, zapłon
-
-
-
Układ hamulcowy
-
-
-
-
Układ napędowy
-
-
-
-
Akcesoria samochodowe
-
-
Części i akcesoria motocyklowe
-
Opony i felgi
-
- Pełny asortyment
- PRACUJ Z NAMI
GMC Canyon - pickup z luksusowym wnętrzem
GMC to na swój sposób unikalna firma, ponieważ nie ma w swojej ofercie ani jednego auta osobowego. Jej zasięg rynkowy obejmuje głównie rodzime Stany Zjednoczone. Pojazdy GMC dostępne są również w sprzedaży w Kanadzie i Meksyku, a także na Bliskim Wschodzie jako jedynym rynku poza Ameryką Północną. Premierę nowego GMC możemy traktować zatem jako ciekawostkę.
GMC Canyon to tak zwany midsize truck, czyli pickup średniej wielkości.Nie będzie miał pod maską ani V8 ani nawet V6. Amerykanie będą musieli polubić silnik czterocylindrowy.
Już z zewnątrz Canyon może się podobać. Ma efektowny, agresywnie narysowany przód z charakterystycznymi trzema czerwonymi literami. W droższej wersji Denali dołożono jeszcze trochę chromu, by wrażenie było lepsze.
Kokpit wygląda tak, jak w drogim i nowoczesnym aucie osobowym. Ekrany, skóra, drewno, dobrze wyglądające pokrętła, najnowocześniejsze gadżety, kilka wersji kolorystycznych do wyboru – to wszystko tu jest. Na zdjęciach prezentuje się wybornie, ale wątpię, by na żywo miało rozczarować.
Pomimo luksusowego wnętrza, Canyon nie jest autem, którym podjedziemy tylko i wyłącznie do sklepu po pieczywo. W gamie pojawi się nowa wersja AT4X. Oprócz mocno podniesionego zawieszenia (prześwit: 27,2 cm) i 33-calowych kół otrzyma także przednie i tylne blokady mechanizmu różnicowego, nowe, bardziej wytrzymałe amortyzatory, a także tryb Baja przeznaczony do szybkiej, ekstremalnej jazdy w terenie. Komu mało offroadowych gadżetów, musi się pospieszyć. Do sprzedaży trafi także ściśle limitowana wersja AT4X Edition 1 uzbrojona dodatkowo w wyciągarkę, kamery w podwoziu ułatwiające wspinaczkę i omijanie kamieni i kilka jeszcze bardziej zaawansowanych rozwiązań.
Nawet Ameryka musi się powoli przesiadać na samochody z mniejszymi jednostkami. Kupujący GMC nie mogą wybrać motorów V6 czy V8. Zamiast tego, w gamie przewidziano wyłącznie silnik benzynowy 2.7. Ma cztery cylindry, turbodoładowanie i 314 KM, a do tego aż 582 Nm. Bije więc momentem obrotowym na głowę zarówno motor 3.6 V6 z poprzednika, jak i dostępnego dawniej turbodiesla. Uciąg na haku: 3,5 tony. Ładowność: 744 kg.
Samochód trafi na rynek na początku 2023 roku. Cena bazowa ma wynosić nieco mniej niż 40 tysięcy dolarów (181 tysięcy złotych), a terenowy GMC Canyon AT4X Edition 1 będzie kosztował 63 350 dolarów (287 tysięcy złotych). To drożej niż w przypadku poprzednika, ale i samochód trochę wydoroślał. Ciekawe czy w Europie wszedłby skutecznie w drogę kochanemu tu przez klientów Fordowi Rangerowi.
źródła:https://spidersweb.pl/autoblog/ I https://www.gmc.com/ | https://autokult.pl/