GMC Canyon - pickup z luksusowym wnętrzem

GMC to na swój sposób unikalna firma, ponieważ nie ma w swojej ofercie ani jednego auta osobowego. Jej zasięg rynkowy obejmuje głównie rodzime Stany Zjednoczone. Pojazdy GMC dostępne są również w sprzedaży w Kanadzie i Meksyku, a także na Bliskim Wschodzie jako jedynym rynku poza Ameryką Północną. Premierę nowego GMC możemy traktować zatem jako ciekawostkę.

Fq1PRghXe9S6l3WT50yzIikKKNUKVYwEHnZiWOd1nu2-wdRzKbZdLx6QIvpjoOef64v7_kUlHC7NZe1fJ1nvF12IUuc9Svg8pNFQ_F3pzyHK6SWEmTv4TyHE6gcgSPBMcxgaaXgcB_WE64c-tgcrcw

GMC Canyon to tak zwany midsize truck, czyli pickup średniej wielkości.Nie będzie miał pod maską ani V8 ani nawet V6. Amerykanie będą musieli polubić silnik czterocylindrowy.

Zu2Aqs_vVaMbRP85g2j0OKDyZacLpD2bKh27oNvn_V8puFZ2BfyGVYDsPWSpFTgog3uDK5rpecXz-K8zzaIXTsOp5I7eRR6s1mZR9HmYx6oaSXwhxhXfgQfLeONjyDVzieN4HTsy6trIE9mSa0Mu0Q

Już z zewnątrz Canyon może się podobać. Ma efektowny, agresywnie narysowany przód z charakterystycznymi trzema czerwonymi literami. W droższej wersji Denali dołożono jeszcze trochę chromu, by wrażenie było lepsze.

6eVpS-k9h601dLiTI2Cg8xJ2xgth3psuOhg8YFqqEUUuKvfGPJ5SFmTsEIiEvev4djaA1XSRD1iZy94TabeyfYJNthA7pgNMnm9glzrYnJWR1oRnRgBrTuQGqTC2wyYux4t2X1y7pS45AfZmuj5A9w

Kokpit wygląda tak, jak w drogim i nowoczesnym aucie osobowym. Ekrany, skóra, drewno, dobrze wyglądające pokrętła, najnowocześniejsze gadżety, kilka wersji kolorystycznych do wyboru – to wszystko tu jest. Na zdjęciach prezentuje się wybornie, ale wątpię, by na żywo miało rozczarować.

2dSN2gX1uV5pgNupooVy9hkhlw3P9ezlsQdz27yYv4LVLR8l_cUce-sqRO4b7T8aQpi23_2nZjmEqenTg8PZT1cklJRzJyw7IyDUeCQ1m2uY0uOWVIX4CzIBQr86jfEty3PLOqo_x5DJaivKeYhmdg

Pomimo luksusowego wnętrza, Canyon nie jest autem, którym podjedziemy tylko i wyłącznie do sklepu po pieczywo. W gamie pojawi się nowa wersja AT4X. Oprócz mocno podniesionego zawieszenia (prześwit: 27,2 cm) i 33-calowych kół otrzyma także przednie i tylne blokady mechanizmu różnicowego, nowe, bardziej wytrzymałe amortyzatory, a także tryb Baja przeznaczony do szybkiej, ekstremalnej jazdy w terenie. Komu mało offroadowych gadżetów, musi się pospieszyć. Do sprzedaży trafi także ściśle limitowana wersja AT4X Edition 1 uzbrojona dodatkowo w wyciągarkę, kamery w podwoziu ułatwiające wspinaczkę i omijanie kamieni i kilka jeszcze bardziej zaawansowanych rozwiązań.

MqprwxR5fhg__Ngd9R9mos58xHAtWyId0M3cfAtAyQ-ZGspf6ygKlO5q-stP8fpTbWSUVvKPLwm6kybjmiptekte4z_E5KTetMLBdfKDsbBTW7bO3K11RrODs5kWbs7luO2K55bs4FoTkNwVmd--6g

Nawet Ameryka musi się powoli przesiadać na samochody z mniejszymi jednostkami. Kupujący GMC nie mogą wybrać motorów V6 czy V8. Zamiast tego, w gamie przewidziano wyłącznie silnik benzynowy 2.7. Ma cztery cylindry, turbodoładowanie i 314 KM, a do tego aż 582 Nm. Bije więc momentem obrotowym na głowę zarówno motor 3.6 V6 z poprzednika, jak i dostępnego dawniej turbodiesla. Uciąg na haku: 3,5 tony. Ładowność: 744 kg.

2fzvoWeKFY3gupnIJsgRqW7EPl-YJHBxEiEBRdPPeuYPcZubwTy8u3B1rWcij9lKS1KqjWjktvUE92sufskoylalHCQgIq7iD0aSuARvylCzuii31o-gQEmBN9vnIjISIOJ-eCNJDTHtwNVL7htw8g


 Samochód trafi na rynek na początku 2023 roku. Cena bazowa ma wynosić nieco mniej niż 40 tysięcy dolarów (181 tysięcy złotych), a terenowy GMC Canyon AT4X Edition 1 będzie kosztował 63 350 dolarów (287 tysięcy złotych). To drożej niż w przypadku poprzednika, ale i samochód trochę wydoroślał. Ciekawe czy w Europie wszedłby skutecznie w drogę kochanemu tu przez klientów Fordowi Rangerowi.

BcbwkvfQ-xEaNL0M8Z9hlVUswJdEabWaFztU6nWpmUciJADvDLaXJ6uFkWP-O8O5wESUfbC2Lv6aN7VA3X7QN0iPhGzplKP-g4ZAxsC0mHaufPMDCZloOvQEZ3xgzLFoHtWEV3bTC0dnAkzbK2Jq6A




źródła:
https://spidersweb.pl/autoblog/ I https://www.gmc.com/ | https://autokult.pl/
Udostępnij