Król Karol III wybiera Lotusa Eletre. Elektryczny super-SUV w królewskim garażu

Król Karol III wybiera Lotusa Eletre. Elektryczny super-SUV w królewskim garażu

Karol III, znany ze swojego zaangażowania w ochronę środowiska, ponownie zaskakuje. Tym razem wyborem nowego samochodu. Jak donoszą brytyjskie media, monarcha zdecydował się na w pełni elektrycznego SUV-a Lotus Eletre — dynamiczne, nowoczesne auto, które doskonale łączy jego pasję do motoryzacji z ekologicznymi przekonaniami.

AD_4nXc3iYuzWfPWdkmuoyZsAMrPx1TiCs5K_drqnL9s5ShqMUWPUGkCzXXKrzCv5e3-DeeTnhyoTkd0p20nGcqcVDbLhsFmC0VtSeSueLaA2q4W-4XGGPP1tgcI5svmjA17pX6AKuJsRw?key=2M6tvEjNR5abDonLG1UzLA

Sportowy SUV o królewskich ambicjach

Lotus Eletre to potężny, ponadpięciometrowy SUV o masie 2,75 tony, którego topowa wersja – Eletre R – oferuje 900 KM i 985 Nm momentu obrotowego. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,95 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 265 km/h. Samochód wyposażono w baterię o pojemności 112 kWh brutto, co zapewnia zasięg do 410 km. Dzięki ładowaniu z mocą 350 kW, naładowanie akumulatora od 10 do 80 proc. trwa zaledwie 20 minut.

Choć samochód nie emituje spalin i wpisuje się w proekologiczne standardy, to jego największymi atutami są osiągi i nowoczesna technologia. Według "The Sun", Eletre był testowany przez rodzinę królewską już w zeszłym roku i spełnił wszystkie oczekiwania. Karol III zamierza korzystać z niego głównie podczas przejażdżek po jednej ze swoich wiejskich posiadłości, a pojazd zostanie najprawdopodobniej wykończony w kolorze Royal Claret – królewskim bordo znanym z oficjalnych limuzyn monarchii.

Brytyjska marka, chiński kapitał

Warto zauważyć, że choć Lotus to marka o brytyjskich korzeniach, obecnie 51 proc. udziałów należy do chińskiego koncernu Geely, który jest również właścicielem m.in. Volvo. Samochody Lotusa powstają zarówno w Hethel niedaleko Norwich (gdzie znajduje się siedziba firmy), jak i w chińskim Wuhan, gdzie ulokowano nowoczesną linię produkcyjną dla modeli elektrycznych, w tym Eletre.

Co dalej z królewskimi Bentleyami?

Na horyzoncie pojawia się pytanie o przyszłość królewskiej floty Bentleyów, które od lat służą rodzinie królewskiej podczas oficjalnych uroczystości. Coraz częściej mówi się, że jeśli marka nie zdoła skutecznie przejść na napędy elektryczne, monarchia może rozważyć zmianę producenta. Na razie dwa królewskie Bentley’e mają zostać przystosowane do zasilania biopaliwem, co ma być rozwiązaniem tymczasowym.



foto:

AD_4nXf_WrX6HS5WO_a962tp5egk01hsIZMdVRAOWLBbzJoOG5b7VbmJjsBOHq0tFmrGk6NhOsVVkjLjV8XDMtHJylbTaC5lpyYdWS-AQRkUd0YTkCEk6Iqyg6Huy36FFXEDqtAD8-y4rg?key=2M6tvEjNR5abDonLG1UzLA

AD_4nXc9m4rgw5FwF4EVUjv5cckP6DQWPkVJATkChaQaGWtjlawmA5weUfMmoACq3kUx96c6DG_UddNgcrMbr4c_uHUD_cUE3_i3A0x9kMQ4VlCvvyEFcqlL8vle0Lf39vNIHedZhgtkwA?key=2M6tvEjNR5abDonLG1UzLA

AD_4nXdLRRf-kB5S73oseFbjLHLwof0JdbEkw9wG0fPYb2Icf-fECf9BznrMmPgVZSK3mTMGdwiP-L4gKf0fVTHbRpZx4NBAbQ18mM25DZ65vlStmNQa62sfcX4aTFsHdiKR73x0GlB_bg?key=2M6tvEjNR5abDonLG1UzLA

AD_4nXeztv-QxTv3mmPvCAePcEBHnWC8OWAWmCa7mGcwx6yRDkY7tggeb_A8oAkvBqLPxfYUTe3y3crXF3Ca_kF9JM9KnOJWrqdM6558DJUD76fa-aSuTgmzLAOQ0nosfv0fvz5GitHoUg?key=2M6tvEjNR5abDonLG1UzLA

AD_4nXffFtNgk-UdkjmrLdmfnAoTQ_zh7lk9YIQvGg-7AwBfBTmf2iMwiVVJgHLPJEFBptzdGP6OiCl-8NW9ALRgsCga-wW40WVDKxxxiTuhF8XUoCGwaMq7s7OMwDUpA9DVIkX7_bP9yw?key=2M6tvEjNR5abDonLG1UzLA





źródła:

https://www.auto-swiat.pl/

https://autokatalog.pl/

Udostępnij

Cookies

Informacje dotyczące plików cookies

Ta witryna korzysta z własnych plików cookie, aby zapewnić Ci najwyższy poziom doświadczenia na naszej stronie . Wykorzystujemy również pliki cookie stron trzecich w celu ulepszenia naszych usług, analizy a nastepnie wyświetlania reklam związanych z Twoimi preferencjami na podstawie analizy Twoich zachowań podczas nawigacji.

Zarządzanie plikami cookies

O Cookies

Pliki cookie to niewielkie pliki tekstowe, które są zapisywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym przez strony internetowe, które odwiedzasz. Służą do różnych celów, takich jak zapamiętywanie informacji o logowaniu użytkownika, śledzenie zachowania użytkownika w celach reklamowych i personalizacji doświadczenia przeglądania użytkownika. Istnieją dwa rodzaje plików cookie: sesyjne i trwałe. Te pierwsze są usuwane po zakończeniu sesji przeglądarki, podczas gdy te drugie pozostają na urządzeniu przez określony czas lub do momentu ich ręcznego usunięcia.