-
Menu
-
Części samochodowe
-
-
Części karoserii
-
-
-
-
Oświetlenie
-
-
-
Silniki i osprzęt
-
-
-
-
Układ chłodzenia silnika
-
-
-
Układ elektryczny, zapłon
-
-
-
Układ hamulcowy
-
-
-
-
Układ napędowy
-
-
-
-
Akcesoria samochodowe
-
-
Części i akcesoria motocyklowe
-
Opony i felgi
-
- Pełny asortyment
- PRACUJ Z NAMI
Lancia, czy to naprawdę Ty? To się nazywa wielki powrót!
Lancia istnieje od 117 lat i wszystko wskazywało na to, iż historia tej marki dobiega powoli końca. Z końcem 2021 roku zapowiedziano reaktywację marki Lancia.
Firma zaprezentowała swój pierwszy samochód nowej generacji. Oto Lancia Pu+Ra HPE.
15 kwietnia o godzinie 13:00 nastąpiła wielka prezentacja nowego samochodu marki Lancia. Lancia Pu+Ra HPE ma zawojować segment premium, nawiązując do sportowych korzeni marki. Nazwa Pu+Ra wzięła się od słów Pure (czysty) oraz Radical (radykalny). HPE to z kolei skrót od słów High Performance Electric. Nowa Lancia ma być właśnie taka: bezemisyjna, bezkompromisowa i ze sportowym DNA.
Nowa Lancia będzie łączyć minimalizm z ekstrawagancją, wykorzystując motywy np. okręgu i trójkąta. Nie zabraknie nawiązań do bogatej tradycji włoskiej marki. Trzy przednie diodowe listwy są odwołaniem do klasycznych grilli Lancii. Okrągłe tylne lampy prototypu Pu+Ra HPE to z kolei odniesienie do legendarnej Lancii Stratos (1973-1975), podobnie jak kształty przedniej i bocznych szyb. Z kolei tylne okno przypomina Lancię Betę HPE, czyli shooting brake'a z lat 1975-1985.
Prototypowa Lancia Pu+Ra HPE jest elektrykiem. Od 2026 r. wszystkie nowo przedstawiane modele Lancii mają otrzymywać tylko taki napęd. Co ciekawe, silnik, akumulatory trakcyjne, zawieszenie i hamulce prototypu są jak najbardziej seryjne i trafią do nowej generacji Lancii Ypsilon, która pojawi się w 2024 r.
Wnętrze stawia na minimalizm i przywodzi na myśl wnętrza amerykańskich domów z lat 50 i 60 ubiegłego wieku. Lancia współpracuje z włoskim producentem luksusowych mebli, firmą Cassina, aby w finalnym produkcie materiały były najwyższej jakości.
Funkcjami multimedialnymi pojazdu zawiadywać ma system SALA. Obsługiwany będzie przede wszystkim za pomocą głosu lub panelu umieszczonego w miejscu tunelu środkowego.
Specyfikacja Lancia Pu+Ra HPE jest na razie czysto teoretyczna, bo mamy do czynienia z autem koncepcyjnym.
Czy Lancia Pu+Ra HPE finalnie będzie jakkolwiek przypominać niniejszy koncept? Dotychczasowa praktyka koncernów motoryzacyjnych pokazuje, że producenci niezmiernie rzadko decydują się na tak odważne posunięcia. Jedno jest pewne: chętnych na taki wóz by nie zabrakło, ale ze względu na cenę byłby to najpewniej samochód dla wybranych.
Inne modele
Zanim do sprzedaży trafi Lancia Pu+Ra HPE, nową ofertę Lancii otworzy w 2024 roku nowa, elektryczna Lancia Ypsilon.
Lancia Ypsilon 2024W 2026 r. zadebiutuje topowy model: SUV o długości ok. 4,6 m, który może nosić imię Aurelia (jak Lancia klasy wyższej z lat 1950-1958). Z kolei w 2028 r. Lancia wróci do nazwy Delta — po 12 latach przerwy. Nowa Delta ponownie będzie kompaktem, tym razem mierzącym ok. 4,4 m długości.
Jednocześnie Lancia wyjdzie poza Italię. W 2024 r. ma powrócić na rynki belgijski, francuski, hiszpański, holenderski i niemiecki. Z czasem mogą dołączyć kolejne państwa.
Ostatni dotychczas kompletnie nowy model Lancia przedstawiła w 2011 r.: to produkowany w Polsce Ypsilon. Ostatnim jak dotąd prototypem była piękna Lancia Fulvia Coupe Concept sprzed 20 lat.
Jedno jest pewne, Włosi zaskoczyli świat motoryzacji i nie tylko!