Lancia, czy to naprawdę Ty? To się nazywa wielki powrót!

Lancia istnieje od 117 lat i wszystko wskazywało na to, iż historia tej marki dobiega powoli końca. Z końcem 2021 roku zapowiedziano reaktywację marki Lancia.

Firma zaprezentowała swój pierwszy samochód nowej generacji. Oto Lancia Pu+Ra HPE.

XQ3YeksHyoqcdVAs0RFkPU4MhmllnRNSv9ULrhngeQwD0U9EhgOtAuIDwZNkQEugybcouS2vBMAo1V-iyFgkm6Dub5mEGXnXRYCqQfLbEPezFTD2EJ-qUCkzO_IK5OlGdStKVUpbkf4M4eb0NGAShxw

Nxf8eb_-v2Hz-_YJTVSjp5joPC3Jv-qoMtwQc_5WryNX_Ry8hqDYFxYSLGMlDWRKNcr3tHbNHMozyjTjRxXViLCxRJpBm1197rZJVpLoXEWr2gZqHX7S7b3GaASy9S9k9JV5BYQxJECCztgPz0r6al4

15 kwietnia o godzinie 13:00 nastąpiła wielka prezentacja nowego samochodu marki Lancia. Lancia Pu+Ra HPE ma zawojować segment premium, nawiązując do sportowych korzeni marki. Nazwa Pu+Ra wzięła się od słów Pure (czysty) oraz Radical (radykalny). HPE to z kolei skrót od słów High Performance Electric. Nowa Lancia ma być właśnie taka: bezemisyjna, bezkompromisowa i ze sportowym DNA.

i7ZsQ-0334nx4bMCeJiE101IxBeFAnUOMTtg7v3Ms5jJmuDtbN4goQnL8ejui6HkzOffAXf7I8s-v_1uttFbyKZ0smOfRfOqjcnpxZvuYO7sr2L-8cx9ro_bRuFlPAx8471EuT0b2n-ni09vH4KnNH8

Nowa Lancia będzie łączyć minimalizm z ekstrawagancją, wykorzystując motywy np. okręgu i trójkąta. Nie zabraknie nawiązań do bogatej tradycji włoskiej marki. Trzy przednie diodowe listwy są odwołaniem do klasycznych grilli Lancii. Okrągłe tylne lampy prototypu Pu+Ra HPE to z kolei odniesienie do legendarnej Lancii Stratos (1973-1975), podobnie jak kształty przedniej i bocznych szyb. Z kolei tylne okno przypomina Lancię Betę HPE, czyli shooting brake'a z lat 1975-1985.

Prototypowa Lancia Pu+Ra HPE jest elektrykiem. Od 2026 r. wszystkie nowo przedstawiane modele Lancii mają otrzymywać tylko taki napęd. Co ciekawe, silnik, akumulatory trakcyjne, zawieszenie i hamulce prototypu są jak najbardziej seryjne i trafią do nowej generacji Lancii Ypsilon, która pojawi się w 2024 r.

Wnętrze stawia na minimalizm i przywodzi na myśl wnętrza amerykańskich domów z lat 50 i 60 ubiegłego wieku. Lancia współpracuje z włoskim producentem luksusowych mebli, firmą Cassina, aby w finalnym produkcie materiały były najwyższej jakości.

1hp_Zpjtsu15USgRxg8qFD_9O0b3E0KdAB4eOn0nnSfajI0fboIQLF7qL7ZI6QkLRnq5X_TS-_fRJ4MQNbnTYtRKDUp0IHmEz8U5UMvdOzTLk4pmR3F-MisJUc01uSgpXooqvA8_lcWlSAa42dU9ewQ

iBtUCeP70rQ2d2ddfxjPaqltkQvQBxdFyzU3L1c8XrlH5KcfM0Wzl9IX52Tv2bThWnMYgdugbBLRECNDUwckGY0pngGyQxHK5dxU-ZODucpRFopLAOhrC4gOygxjltrZNMMO-7gFEAMPi_NGarr2Nyo

P_rcWhMxTS-VI2MHmo8rFWoYyS9HoF_k0YS22oYzlb4brB33gvZDFqabVxeQaRh4eXLEXZSm1Bsqycom4WoFAdBZM4J-JFhuoCtw1-xIF6gjcS5qwpPZNUcOMcLZ-q9BWsMKZ3BTM_Z_GDr8ddcaMuc

ZALc-QGmZ62xphgr2N3gK1E63kjrTBHYYkSLKivDqPxqK6HJ-Md85Rq6qwT-g0bE9ULGyw-h5KILlN5SpyAmlrcckc3zBX4mGNaBo_ZCB79yWR4jYa1ojQSuWjP5FfIp1spAO-6IwwtKES5uklc0fDc

Funkcjami multimedialnymi pojazdu zawiadywać ma system SALA. Obsługiwany będzie przede wszystkim za pomocą głosu lub panelu umieszczonego w miejscu tunelu środkowego.

Specyfikacja Lancia Pu+Ra HPE jest na razie czysto teoretyczna, bo mamy do czynienia z autem koncepcyjnym.

Czy Lancia Pu+Ra HPE finalnie będzie jakkolwiek przypominać niniejszy koncept? Dotychczasowa praktyka koncernów motoryzacyjnych pokazuje, że producenci niezmiernie rzadko decydują się na tak odważne posunięcia. Jedno jest pewne: chętnych na taki wóz by nie zabrakło, ale ze względu na cenę byłby to najpewniej samochód dla wybranych.

r410KIvavOO0lratt2N31-lXFhVdXutLMZ0fFa0lRuufSxYixcY8ixDM40VUZRHuVeJEaduymx8jTeuzXf_HOZIzeAoq8Y4rOnq8fxQIWEu7xx0WvKl_YEUAxMXS9vU_lvn9_mALhEHMOEQpK-KfzDo

Inne modele

Zanim do sprzedaży trafi Lancia Pu+Ra HPE, nową ofertę Lancii otworzy w 2024 roku nowa, elektryczna Lancia Ypsilon.

aVeZlte4T5uGoE08lTSTWJ0FEP341WNvMd1MKQVzQlNXZRrYn3b0VLvQftOhW9dOw_xyiZKXr60KyK9vvlsRFIRFSNC55ezl-83Mcip6mg8bjmCC1jaZlUll1WkBcgCFt3rGGjnpL_DFZYFPGZB-Awg7UYeHU12k1GsAtixzvGOe-eSsVukCMZCl5f0Xncz-ZH5BE3ZwicF88MMEO7BzLHV3xErFX9hfO8UyZU3BuoqVSj7mzgkyluHEAMuGtqUIDZS-KaJ8dGGMIzdN5K7cxdIn6vX6Yo3KCp50GpJ9ngPv5w

Lancia Ypsilon 2024

W 2026 r. zadebiutuje topowy model: SUV o długości ok. 4,6 m, który może nosić imię Aurelia (jak Lancia klasy wyższej z lat 1950-1958). Z kolei w 2028 r. Lancia wróci do nazwy Delta — po 12 latach przerwy. Nowa Delta ponownie będzie kompaktem, tym razem mierzącym ok. 4,4 m długości.

Jednocześnie Lancia wyjdzie poza Italię. W 2024 r. ma powrócić na rynki belgijski, francuski, hiszpański, holenderski i niemiecki. Z czasem mogą dołączyć kolejne państwa.

Ostatni dotychczas kompletnie nowy model Lancia przedstawiła w 2011 r.: to produkowany w Polsce Ypsilon. Ostatnim jak dotąd prototypem była piękna Lancia Fulvia Coupe Concept sprzed 20 lat.

Jedno jest pewne, Włosi zaskoczyli świat motoryzacji i nie tylko! 

Yn99eZ5ncQ8RHtOy-panxlnWoZyZ-UaAW5NPTN7UvcLbr4-v7LCXri9sajSDNAHkAtOszIL5hBVxO1Lt11snjCik5B6c6MNINoO2stUgBhiccnpweqzFexLcoZ9Dg6ExuZCfsL9Ey_Y08uXrcx2ykKk



źródła:
https://www.auto-swiat.pl/ I https://www.instalki.pl/ I https://auto.dziennik.pl/
Udostępnij

Cookies

Informacje dotyczące plików cookies

Ta witryna korzysta z własnych plików cookie, aby zapewnić Ci najwyższy poziom doświadczenia na naszej stronie . Wykorzystujemy również pliki cookie stron trzecich w celu ulepszenia naszych usług, analizy a nastepnie wyświetlania reklam związanych z Twoimi preferencjami na podstawie analizy Twoich zachowań podczas nawigacji.

Zarządzanie plikami cookies

O Cookies

Pliki cookie to niewielkie pliki tekstowe, które są zapisywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym przez strony internetowe, które odwiedzasz. Służą do różnych celów, takich jak zapamiętywanie informacji o logowaniu użytkownika, śledzenie zachowania użytkownika w celach reklamowych i personalizacji doświadczenia przeglądania użytkownika. Istnieją dwa rodzaje plików cookie: sesyjne i trwałe. Te pierwsze są usuwane po zakończeniu sesji przeglądarki, podczas gdy te drugie pozostają na urządzeniu przez określony czas lub do momentu ich ręcznego usunięcia.