Nissan GT-R nie wybiera się jeszcze na emeryturę

GT-R to bez wątpienia najdłużej produkowany samochód sportowy naszych czasów. Nissan zaprezentował nowy, a właściwie odświeżony model GT-R. Przeznaczona wyłącznie na japoński rynek nowość trafi do sprzedaży wiosną 2023 roku, a wśród dostępnych wariantów będą m.in. dwie wersje specjalne.

cnK5OyD86-QrOsGm8aBsgXLfO9U9KVbREaYsqrmVdYF7c89muKKFh41N_8huPTUxBzHhVpa48ZQoUWURL8n3vaUmpY2bAv6EmOZa0t8bkFClovWLE4wYFe7Z7dUIHXT6OcEKBzFsZIVBnVivXB6j1cc6fsi2ND3JXWei-vuERUwI3lgAM0dVZxa6q4G3UA

GT-R ujrzał światło dzienne podczas targów w Tokio w 2007 roku. Od tamtej pory jego kolejne wersje budzą ogromne zainteresowanie.

Najnowsza wersja wciąż nie rozczarowuje. Japończycy delikatnie odświeżyli ją wizualnie z przodu i z tyłu, całkowicie zmieniając kształt zderzaków. Te oczywiście zoptymalizowane są pod kątem aerodynamiki, tak aby przepływ powietrza był jak najbardziej korzystny.

Sercem modelu GT-R R35 pozostaje jednostka VR38DETT, która w standardowej wersji generuje 570 KM i 600 KM w wydaniu Nismo.

Nissan w sumie wprowadza dwie nowe wersje GT-R’a – Nismo Special Edition i Premium T-Spec. Pierwszy z nich ma jeszcze więcej ulepszeń aerodynamicznych, które nastawione są na poprawę osiągów. Zamontowano również mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który jest podłączony do przedniej osi. Maska silnika Nismo z włókna węglowego i nowe fotele Recaro z włókna węglowego są nowością na rok modelowy 2024. Nissan twierdzi, że specjalna edycja Nismo 2024 to najbardziej wydajny GT-R ze wszystkich.

7RUfy5vsTny6JiBkqbHR1I-QNF2cYqM0agCA3ux4ich_qh23u7ji4FniTvpHhJFktwZxKFzWWNSaufY-bvC4qo5c7UE8lH1U3as5je-cNmKkBditi0KByaC-7ujcNvV_Wv5w46NXqBsfXpUsnWKcfFiOLh_Z5nTGr8Xnbh-rYmKHM61eKURGjqk3rxCc1g

Druga specyfikacja jest dla tych, którzy chcą wyjątkowego GT-R, ale nie agresywnego. Auto zasilane jest silnikiem o pojemności 3,8 L z podwójnym turbodoładowaniem, który generuje 562 KM mocy. Inżynierowie chcieli, aby w tej specyfikacji GT-R zachował równowagę pomiędzy komfortem a osiągami. Model otrzymuje również zestaw hamulców tarczowych z włókna węglowego.

ftjVesPpFdSrhDdJe82XrvXMrXNxLMBqmABZHNmNyMaGe_xIRd9GxWtIQa5p6-InQ_C4kEGTCduIgcFtKmqJvLC0rlBm-HlNClWvXQDlxC9erwxUgqNAj4S6VWB5tLvMDf3OTL9ZfHE6ltkyxWapMZqI0dUnsThByFOJYYvhoN1M4-tJKe-8oHtkE-5HlA

GT-R został wycofany z Europy ze względu na emisję spalin. To samo najprawdopodobniej stanie się z nim w USA, gdzie także wymagania stawiane wobec producentów rosną z roku na rok. Japończycy wypuścili nową wersję jedynie na swój rodzimy rynek.



źródła:
https://www.auto-swiat.pl/ I https://overdrive.com.pl/ I https://www.topgear.com/ I https://motoryzacja.interia.pl/

Udostępnij

Cookies

Informacje dotyczące plików cookies

Ta witryna korzysta z własnych plików cookie, aby zapewnić Ci najwyższy poziom doświadczenia na naszej stronie . Wykorzystujemy również pliki cookie stron trzecich w celu ulepszenia naszych usług, analizy a nastepnie wyświetlania reklam związanych z Twoimi preferencjami na podstawie analizy Twoich zachowań podczas nawigacji.

Zarządzanie plikami cookies

O Cookies

Pliki cookie to niewielkie pliki tekstowe, które są zapisywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym przez strony internetowe, które odwiedzasz. Służą do różnych celów, takich jak zapamiętywanie informacji o logowaniu użytkownika, śledzenie zachowania użytkownika w celach reklamowych i personalizacji doświadczenia przeglądania użytkownika. Istnieją dwa rodzaje plików cookie: sesyjne i trwałe. Te pierwsze są usuwane po zakończeniu sesji przeglądarki, podczas gdy te drugie pozostają na urządzeniu przez określony czas lub do momentu ich ręcznego usunięcia.