Nowy Peugeot 308 SW - kompaktowe kombi alternatywą dla SUV-ów

Kompaktowe kombi - bagażnik

Peugeot 308 SW jest prawie 30 cm dłuższy od hatchbacka. Rozstaw osi urósł o 5,5 cm do 2,73 m. Nowy model zyskał duży bagażnik - 412 litrów pojemności w hatchbacku zwiększono do 608 litrów w wersji SW. Siatki i haczyki ułatwiają zabezpieczenie ładunku przed obijaniem się po bagażniku. Tylna kanapa składa się w trzech częściach 40/20/40 – elektrycznie z bagażnika. Kufer mieści bagaże o długości nawet ponad 1,85 m, czyli w zimie narty zmieszczą się bez konieczności montażu paka na dachu. Mały minus: podłoga nie jest całkiem płaska. Poza tym hybryda plug-in ma przestrzeń bagażową mniejszą o 60 l, ponieważ akumulator umieszczono w podwójnym dnie kufra.

Design

Przód nowego Peugeota 308 SW ze światłami do jazdy dziennej w charakterystycznym kształcie kłów pozostał taki sam jak w przypadku hatchbacka. Natomiast tylne światła umieszczono niżej. Zamiast zaznaczonego pasa świetlnego pod tylną szybą znajduje się wydatne przetłoczenie karoserii. Do tego wszystkiego Peugeot podarował "308-ce" SW piękny kolor Avatar Blue, który nabywcę nie będzie kosztował nic ekstra.

Nowy Peugeot 308 SW – dwie wersje

Lista jednostek napędowych obejmuje trzy różne konfiguracje mocowo–skrzyniowe. Pod maską znajdziemy dobrze znane silniki 1.2 PureTech oraz 1.5 BlueHDi, oba o mocy 130 KM i współpracujące z 8-biegową przekładnią automatyczną. Osoby oczekujące nieco więcej koni mechanicznych, muszą zdecydować się na hybrydę plug-in w wariantach o mocy 180 lub 225 KM. W obu przypadkach głównym źródłem napędu jest jednostka 1.6 PureTech.

Fabryka Mulhouse już szykuje się do produkcji, a pierwsze auta pojawią się pod koniec tego, lub na początku przyszłego roku.

pac5SUo.png



źródła:

www.auto-swiat.pl

spidersweb.pl/autoblog/




Udostępnij