Nowy Peugeot 408. Francuzi złamali schemat

Peugeot wrócił do modelu 408. Teraz jest to jednak auto kompaktowe, plasowane niżej niż 508, o zaskakującym nadwoziu, które trudno zaszufladkować i pełne rozwiązań, których próżno szukać w autach konkurencji.

Peugeot 408 to zupełnie nowy model, który wypełnia lukę między kompaktami a klasą średnią. Dzięki nadwoziu typu fastback samochód łączy cechy eleganckiej limuzyny oraz praktycznego kombi. Jakby tego było mało, za sprawą powiększonego prześwitu i czarnych, plastikowych nakładek na nadkolach w aucie wyczuwa się także charakter typowy dla SUV-ów.

G63zCbWVircDxptPaCAx72RIj0nnw_3b7BMY5pZGOJA7qvXySXRVcevcqnkS1V0I0rahaEAyXQgfhyQJtUQujYhvScz10AF3USK_PKzKKD2Pgas9neae1N6b5M2639Bns9mnfPxupoxkTKkCg6A

Nowy Peugeot 408 – trochę w nim limuzyny, kombi i SUV-a

To w połączeniu z prześwitem o wartości 189 mm ukłon w stronę kierowców, którzy cenią offroadowy sznyt. Całości dopełniają efektownie wyglądające, 20-calowe alufelgi wykończone czarnym lakierem. W ofercie będą również mniejsze felgi o minimalnej średnicy 17 cali.

Peugeot 408 ma nadwozie o wymiarach 4690/1850/1480 mm (dł./szer./wys.), a rozstaw osi to 2790 mm. Przy takiej wielkości bez problemu udało się zaprojektować pojazd o wyjątkowo przestronnym wnętrzu, w którym w obu rzędach siedzeń można poczuć się wyjątkowo swobodnie.

fgp0UBzKi-eanzNtM6X-l6WV1tP0s4HqO3VT6erVnoaTzYvv86idCIXNKN0nMXvcI5ZBqhcTu5paVbBmFbJC6adzWJKJP3b-5UBDfnPa5dhTfoa0Q8qm7sODhEGOvTp1xoCLHIqdkann9bYQn7I

Wnętrze i wyposażenie

W kabinie największy ciężar położono na multimedia oraz łączność. Miejsce pracy kierowcy zdominowały dopracowane detale. 408 chwali się najnowszą odsłoną Peugeot i-Cockpit. Rozwiązanie, z którego słynie francuska marka obejmuje podwójnie spłaszczoną małą kierownicę, wirtualny 10-calowy zestaw zegarów w prawdziwej technologii 3D oraz dotykowy ekran na konsoli środkowej (10-cali). A tuż poniżej przewidziano panel z wirtualnymi przyciskami i-toggles, którym przypisano skróty do obsługi wybranych funkcji, np. klimatyzacji, audio, telefonu, nawigacji (TomTom z aktualizacją w czasie rzeczywistym), ulubionej aplikacji z telefonu lub innych pozycji z menu wskazanych przez użytkownika. Pogrubione szyby boczne mają zatrzymać hałas z zewnątrz.

Zaletą części pasażerskiej są także materiały wykończeniowe wysokiej jakości oraz bardzo wygodne siedzenia.

Przestronne wnętrze to nie jedyna cecha, dzięki której Peugeot 408 może być autem przyjaznym rodzinom. To także zasługa dużego bagażnika. W zależności od wybranej wersji silnikowej jego pojemność wynosi – 536-161 l (wersje spalinowe) lub 471-1546 l (hybrydy).

Jednak nawet w tej mniejszej postaci kufer okazuje się wystarczająco pojemny, żeby zmieścić urlopowe walizki całej familii. Po złożeniu asymetrycznie dzielonej kanapy można transportować przedmioty o długości 1,89 m.

jTBZEQMT7cmT12ll-WiYjiGjCkYZZTMGfHbUxSpf8kAHLhKMoMVXba79xuOIxR6PYH3IMto2ENFFVvyrgd-atieL7PO-F_84pXUTCeCbG7hQmrrFpyWP8s-w3LY-fLxhG_qt0M7_7EGbFqkDPLw

Peugeot 408, silniki benzynowe i moc hybrydy plug-in

Pod maską Peugeota 408 może pracować jeden z trzech układów napędowych do wyboru. Jedyną czysto spalinową wersją jest trzycylindrowy, 130-konny, doładowany benzyniak 1.2. Oprócz niego w gamie przewidziano także dwie hybrydy typu plug-in.

W słabszej 180-konnej odmianie benzynowy silnik o mocy 150 KM współpracuje z elektryczną jednostką generującą 110 KM. Alternatywą jest 225-konna wersja, w której benzyniak produkujący 180 KM też współpracuje z elektrycznym motorem o mocy 110 KM.

W obu zelektryfikowanych napędach wykorzystano litowo-jonowe akumulatory o pojemności 12,4 kWh oraz mocy wyjściowej 102 kW, na które gwarancja wynosi 8 lat lub 160 tys. km. Czas uzupełniania prądu w baterii przy użyciu ładowarki o mocy 7,4 kW (32A) wynosi 1 godz. 55 min, korzystając z ładowarki o mocy 3,7 kW (16A) energia uzupełniona jest w 100 proc. po około 3 godz. 50 min, a po podpięciu do gniazda 3,7-kilowatowego, ale o natężeniu 8A po około 7,5 godz.

9bOXvU19Ug1CH61hK-7sJQKIviDfTxbSFGuxAtKXo2KQXVtbcpbyyH7e65K-zrP1_Yrg9RgQaV1UiQnpYyT4Sfmcgr8eWuOHoNhw0VKu3zIKjJqBxJAKNmzbZxHEFCDQs3DHUXS9qAamV3SFfBY

Peugeot 408 będzie oferowany w pierwszej kolejności na europejskim rynku i do sprzedaży trafi (w tym do Polski) najwcześniej na początku 2023 r. W późniejszym terminie auto pojawi się także w Chinach i będzie oferowane z dostępnym na tamtym rynku sedanem o takiej samej nazwie.

Źródła:
https://auto.dziennik.pl/ | https://www.auto-swiat.pl/ | https://auto.wprost.pl/

y7aEIpfmDTElzr_HTajdtg2RH1nSsKkEBqibd7qrZamPeySNrWEIvB4wg9BHUc-9TygonLDJMBtROXBhh1PVmA896K9H2B4iG78X_-9DoKSfZbzu6uv2Y_27CA2c6fsDVzsBSScY9CBgCOhT6Nw

Udostępnij

Cookies

Informacje dotyczące plików cookies

Ta witryna korzysta z własnych plików cookie, aby zapewnić Ci najwyższy poziom doświadczenia na naszej stronie . Wykorzystujemy również pliki cookie stron trzecich w celu ulepszenia naszych usług, analizy a nastepnie wyświetlania reklam związanych z Twoimi preferencjami na podstawie analizy Twoich zachowań podczas nawigacji.

Zarządzanie plikami cookies

O Cookies

Pliki cookie to niewielkie pliki tekstowe, które są zapisywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym przez strony internetowe, które odwiedzasz. Służą do różnych celów, takich jak zapamiętywanie informacji o logowaniu użytkownika, śledzenie zachowania użytkownika w celach reklamowych i personalizacji doświadczenia przeglądania użytkownika. Istnieją dwa rodzaje plików cookie: sesyjne i trwałe. Te pierwsze są usuwane po zakończeniu sesji przeglądarki, podczas gdy te drugie pozostają na urządzeniu przez określony czas lub do momentu ich ręcznego usunięcia.