-
Menu
-
Części samochodowe
-
-
Części karoserii
-
-
-
-
Oświetlenie
-
-
-
Silniki i osprzęt
-
-
-
-
Układ chłodzenia silnika
-
-
-
Układ elektryczny, zapłon
-
-
-
Układ hamulcowy
-
-
-
-
Układ napędowy
-
-
-
-
Akcesoria samochodowe
-
-
Części i akcesoria motocyklowe
-
Opony i felgi
-
- Pełny asortyment
- PRACUJ Z NAMI
Pierwszy SUV Ferrari wbija w fotel przyspieszeniem oraz … zawrotną ceną
Ferrari Purosangue podąża za trendem, który dostrzegły takie marki jak Lamborghini (Urus), Rolls-Royce (Cullinan) czy Maserati (Levante). SUV Ferrari – co by na to powiedział Enzo? Natomiast Sergio Marchionne, zmarły w 2018 roku szef Ferrai zapytany o SUV-a odpowiedział: “Musielibyście mnie najpierw zastrzelić”. A jednak, stało się!
Silnik V12 pod maską Ferrari Purosangue rozpędza go od 0 do 100 km/h w niewiele ponad 3 s. To nie tylko pierwszy SUV w portfolio Ferrari, ale również pierwszy pięciodrzwiowy model. Dotychczas czteroosobowe samochody ze stajni Ferrari zachowywały dwu- i trzydrzwiowe nadwozie.
Premiera
Po trwającym ponad 5 lat zaawansowanym procesie konstrukcyjnym, Ferrari Purosangue zadebiutowało oficjalnie 14 września 2022 jako pierwszy SUV w historii włoskiej firmy. Za projekt stylistyczny samochodu odpowiedzialny był autor wyglądu wszystkich samochodów włoskiej firmy z przełomu drugiej i trzeciej dekady XXI wieku, Flavio Manzoni.
Ferrari Purosangue powstało jako samochód o limitowanej wielkości produkcji. Roczna produkcja zakłada ok. 3 tysiące egzemplarzy, czyli ok. 20% całej rocznej wielkości produkcji włoskiej firmy z Maranello. Założenia te okazały się niedopasowane do realnego popytu, który tuż po premierze okazał się znacznie większy. W efekcie, firma zaplanowała zamknięcie listy zamówień jeszcze w 2022 roku, aby zachować ekskluzywny i niszowy charakter Purosangue zgodnie z polityką stosowaną wobec wszystkich innych produktów Ferrari. Firma dodała przy tym, że w pierwszej kolejności dostarczy Purosangue do dotychczasowych klientów firmy, aby wynagrodzić ich za lojalność i przywiązanie, a nowi nabywcy Ferrari otrzymają swoje egzemplarze w późniejszym czasie.
Parametry
Potężny wolnossący 12-cylindrowiec. 724 KM i 716 Nm to niebotycznie dużo nawet w podwyższonym nadwoziu. Dodajmy do tego napęd na cztery koła i wydajną 8-stopniową przekładnię automatyczną umieszczoną w układzie transaxle na tylnej osi, a uzyskamy przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,3 s i prędkość maksymalną na poziomie 312 km/h! To wartości godne znaczka z wierzgającym czarnym koniem.
Pasażer siedzący obok kierowcy informowany jest o wszystkim za pośrednictwem 10,2-calowego ekranu. Materiały wykończeniowe we wnętrzu pochodzą w większości z recyklingu. Do dwuosobowego tyłu kabiny wsiada się przez w pełni elektrycznie sterowane drzwi otwierane "pod wiatr".
Cena
W USA za najtańsze Purosangue trzeba wyłożyć na stół aż 393 tys. 350 dol. W przeliczeniu na złotówki to niemal 1,77 mln. To jednak kwota bez podatków i opłaty za dostawę. Nie zawiera również dodatków z listy wyposażenia opcjonalnego. Serwisy motoryzacyjne szacują, że klienci za swoje wymarzone Ferrari Purosangue mogą zostawiać w salonach nawet 500 tys. dolarów. Zainteresowanie jest jednak tak duże, że Ferrari musiało wstrzymać przyjmowanie zamówień. Czegoś podobnego doświadczył już wcześniej Aston Martin przy modelu DBX.