Pierwszy SUV Ferrari wbija w fotel przyspieszeniem oraz … zawrotną ceną

Ferrari Purosangue podąża za trendem, który dostrzegły takie marki jak Lamborghini (Urus), Rolls-Royce (Cullinan) czy Maserati (Levante). SUV Ferrari – co by na to powiedział Enzo? Natomiast Sergio Marchionne, zmarły w 2018 roku szef Ferrai zapytany o SUV-a odpowiedział: “Musielibyście mnie najpierw zastrzelić”. A jednak, stało się!

Silnik V12 pod maską Ferrari Purosangue rozpędza go od 0 do 100 km/h w niewiele ponad 3 s. To nie tylko pierwszy SUV w portfolio Ferrari, ale również pierwszy pięciodrzwiowy model. Dotychczas czteroosobowe samochody ze stajni Ferrari zachowywały dwu- i trzydrzwiowe nadwozie.

N2lzg0Y4_p0vov1iSwVCcvMDVIT7VbMzfjgnsMkvyNXBDtkubVjh3CMeLO6EMkrQOh1zyzV-Ud_Alca5e78eedcucRNmaPymO9X7vYdd9G8Hdzs5xpcdioibSxINtcSosfh2uuH0IYWZU3u-6_MsQ_g

Premiera

Po trwającym ponad 5 lat zaawansowanym procesie konstrukcyjnym, Ferrari Purosangue zadebiutowało oficjalnie 14 września 2022 jako pierwszy SUV w historii włoskiej firmy. Za projekt stylistyczny samochodu odpowiedzialny był autor wyglądu wszystkich samochodów włoskiej firmy z przełomu drugiej i trzeciej dekady XXI wieku, Flavio Manzoni.

Ferrari Purosangue powstało jako samochód o limitowanej wielkości produkcji. Roczna produkcja zakłada ok. 3 tysiące egzemplarzy, czyli ok. 20% całej rocznej wielkości produkcji włoskiej firmy z Maranello. Założenia te okazały się niedopasowane do realnego popytu, który tuż po premierze okazał się znacznie większy. W efekcie, firma zaplanowała zamknięcie listy zamówień jeszcze w 2022 roku, aby zachować ekskluzywny i niszowy charakter Purosangue zgodnie z polityką stosowaną wobec wszystkich innych produktów Ferrari. Firma dodała przy tym, że w pierwszej kolejności dostarczy Purosangue do dotychczasowych klientów firmy, aby wynagrodzić ich za lojalność i przywiązanie, a nowi nabywcy Ferrari otrzymają swoje egzemplarze w późniejszym czasie.

1323GozrOp0Bi4j_1MUmpFHINXw1mrSFFWzaAxvhvOmIKomhRqC9vI0jdLo0fPUVMbP1ijDT5mISehITnZh0yZUCF7IDZud7BaneR6Wgvah5aSt6-ObmyDu3I0FkjQ4DVf0U8g9qSNSMqmFUWIzSmac

Parametry

Potężny wolnossący 12-cylindrowiec. 724 KM i 716 Nm to niebotycznie dużo nawet w podwyższonym nadwoziu. Dodajmy do tego napęd na cztery koła i wydajną 8-stopniową przekładnię automatyczną umieszczoną w układzie transaxle na tylnej osi, a uzyskamy przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,3 s i prędkość maksymalną na poziomie 312 km/h! To wartości godne znaczka z wierzgającym czarnym koniem.

Pasażer siedzący obok kierowcy informowany jest o wszystkim za pośrednictwem 10,2-calowego ekranu. Materiały wykończeniowe we wnętrzu pochodzą w większości z recyklingu. Do dwuosobowego tyłu kabiny wsiada się przez w pełni elektrycznie sterowane drzwi otwierane "pod wiatr".

5t7gcYr-dcv4iaInrPh9flSFJp7L47wqHmrhpyZ0orqFq6R5UdRmI_aLkyL23j3-ZFL-BzRV1m1h1MiW1tTQXOaWm7hFaLF3AOyfwtCEwuyqn06D3cJihUPBps5INeYqeb7Zuqr0cjPttj2CbIiQKh0YLBUCBhgu5rR28oQG9IC4JSa-aTyOTKMKxysQVUyudDJfBrI5TA-ZCtmkvluhvE3250PFt14TbfPYWothzVroCHRdhuFMvXuMsnagpZTNt2OJmdvJVXNBp00vBOPXq1Pq1IbNeJCs3IsV50a4mFaiQg

Cena

W USA za najtańsze Purosangue trzeba wyłożyć na stół aż 393 tys. 350 dol. W przeliczeniu na złotówki to niemal 1,77 mln. To jednak kwota bez podatków i opłaty za dostawę. Nie zawiera również dodatków z listy wyposażenia opcjonalnego. Serwisy motoryzacyjne szacują, że klienci za swoje wymarzone Ferrari Purosangue mogą zostawiać w salonach nawet 500 tys. dolarów. Zainteresowanie jest jednak tak duże, że Ferrari musiało wstrzymać przyjmowanie zamówień. Czegoś podobnego doświadczył już wcześniej Aston Martin przy modelu DBX.

SXDWL-pt3t4kGNk-E-A50VZh085VHZHFl4aeMkD-8tEgjsqb2S9SW-F8JkLun9EhO6ArqEOw7zPisI5ZHoa5bt3M70w73XGuZ98hLAI23WHDoyw2JzQlV-KFWNTFchU1QtLu9dEeUOulKkux9_mIQm8

4SnLqU0LFDBBujRZbdszU295DXckVxmDBbE_tD7aWf0w1vSr_gR33Dt9vdc0RZvrqfXeLYBaie-r_iUU6Dz6_DVDvehsLe-VN7kU4lTekQOvPSPUMDuvwY4ssSXKzxpEBdxLiArq2iPLHz1AeYEY93o

P5ccAlxwwsrXO5MAKpsq8ln6LsAUHs2_vKXRdJbnbMqlpcOKcAfj7ekPyHQZwNQCGNgeGtFVYKFRN7GUTrhNtpQBxr5YIbbZjke0UFswCVZJzA5BgWPs23MoPWHuGNulKKPI_rIYHDfvnE9PTCMIbOk


Źródła:
www.auto-swiat.pl I www.money.pl/ I https://moto.pl/

Udostępnij

Cookies

Informacje dotyczące plików cookies

Ta witryna korzysta z własnych plików cookie, aby zapewnić Ci najwyższy poziom doświadczenia na naszej stronie . Wykorzystujemy również pliki cookie stron trzecich w celu ulepszenia naszych usług, analizy a nastepnie wyświetlania reklam związanych z Twoimi preferencjami na podstawie analizy Twoich zachowań podczas nawigacji.

Zarządzanie plikami cookies

O Cookies

Pliki cookie to niewielkie pliki tekstowe, które są zapisywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym przez strony internetowe, które odwiedzasz. Służą do różnych celów, takich jak zapamiętywanie informacji o logowaniu użytkownika, śledzenie zachowania użytkownika w celach reklamowych i personalizacji doświadczenia przeglądania użytkownika. Istnieją dwa rodzaje plików cookie: sesyjne i trwałe. Te pierwsze są usuwane po zakończeniu sesji przeglądarki, podczas gdy te drugie pozostają na urządzeniu przez określony czas lub do momentu ich ręcznego usunięcia.