Powrót króla SUV‑ów na ramie- zmiana planów w Nissanie

Powrót króla SUV‑ów na ramie- zmiana planów w Nissanie

Jeszcze kilka lat temu mogło się wydawać, że wielkie, ramowe SUV‑y odejdą do lamusa, a ich miejsce zajmą ciche elektryki. Nissan właśnie udowodnił, że jest inaczej. Przed Wami nowa Armada 2025 – prawdziwa bestia na kołach, która łączy oldschoolowy charakter z nowoczesnymi technologiami.

AD_4nXcmDkS5lBE4GJRBvg3Oo4Uldi-tDgd4Zo9n7xFukEEbOzDvDV4C8RkGYlHFHDDLxm6I-DBmg4ZRArWrO5Ad2na2pT0kVgcFSofPcvL_CMp0vUSKypgyuYn1GPl0kye9VpYCw2pwoQ?key=jcdPqwYOdCv2SZ9xbbyHFA

Twin‑turbo zamiast V8. I dobrze!

Pod maską nowej Armady nie znajdziemy już klasycznego V8. Zamiast tego Nissan postawił na podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności 3,5 litra, który generuje imponujące 425 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Co to oznacza w praktyce? Lepsze osiągi, większą wydajność i wyraźnie niższe zużycie paliwa – wszystko przy zachowaniu terenowego charakteru.

Do tego dochodzi 9‑biegowa automatyczna skrzynia biegów, która zapewnia płynniejsze przełożenia i większy komfort jazdy – zarówno na autostradzie, jak i w terenie.

Terenówka z prawdziwego zdarzenia

Choć Armada powstała głównie z myślą o rynku amerykańskim, to jej terenowe aspiracje są bardzo wyraźne – zwłaszcza w wersji Pro‑4X. Ten wariant oferuje:

Zwiększony prześwit i zawieszenie gotowe na bezdroża,

Opony AT na 20-calowych felgach,

Elektronicznie blokowany tylny most,

Osłony podwozia,

Osiem trybów jazdy, w tym „Rock”, „Mud” i „Sand”.

I choć kąty natarcia i zejścia nie powalają w porównaniu do hardkorowych terenówek, to Armada Pro‑4X z powodzeniem poradzi sobie poza asfaltem, nie tracąc przy tym komfortu.

AD_4nXdbgE1p3ShGHb7Vj4nAwUIv9PVLg2bMWrgLEJZ81B_emGCAuuFDpJk2j6eqR4Z8IVGI9QCwtREJQ_LCs-eg-uO-8emj6jo0JQ3UBTUQYjE7LYN8s8UHq4bep3XfVP7Q7D6jnMxm9w?key=jcdPqwYOdCv2SZ9xbbyHFAAD_4nXda3Ke0BkjFlCxcnNWyKlyurLTf09WUaMHyPMJRaxc7_T-U3cmueOkcn76rsshCF1v3YdL11REU0gBYXDnX0pziqM6FrSHNk6Olc9wrANSfI2PHm8Eorlw7RWD2qFXCRXO0t0PY-Q?key=jcdPqwYOdCv2SZ9xbbyHFAAD_4nXf-eaMtn55BiWVsxM89V4XZPN46dy3jqJDnnuEzvh0PG6jvH4XNVDI5gmdagpuw4CbRacTm4P-OgWZjfLt3Bo6TVBfJPIcIfViwdTrtcbw6NmLkgSPwevsWCmU76a4oXe0LRB0xSw?key=jcdPqwYOdCv2SZ9xbbyHFA

Luksus na pokładzie

Wnętrze Armady przeszło totalną metamorfozę. Jest nowocześnie, przestronnie i bardzo komfortowo. Do wyboru mamy układ 7‑ lub 8‑osobowy, a bagażnik za trzecim rzędem powiększono aż o 24%.

Na desce rozdzielczej znajdziemy:

Podwójne wyświetlacze 12,3” (lub nawet 14,3” w wyższych wersjach),

System Google Built-in (nawigacja, asystent, Play Store),

Klipsch – system audio klasy premium z 12 głośnikami,

Bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto,

Ambientowe oświetlenie w 64 kolorach,

Masaż w fotelach, skórę i drewno w wersji Platinum Reserve.

To nie tylko auto rodzinne – to ruchoma strefa komfortu.

Dostępna w wielu kolorach nadwozia, w tym w wersjach dwukolorowych. 

AD_4nXeJBbj7BcyB5AGt-eFRAZGkAbk3I5ETIVQTw2ofvHytBrgw5To229swhLyPa5cdvWyffGyF2iNQNgA8SRL74-QmB_8Swo7wnlNadVE52T5mPKC91SbEsB6igLWOMjr_z23TLTzsqg?key=jcdPqwYOdCv2SZ9xbbyHFAAD_4nXeZ9DKeCG0YqrfdWgP1Ra8Xu1YpU-o8UtsSladifL0kFXWEEYkHo9Hyko951-spmeWyn3UTUHcq4vr_YcNtFx95ghYfwCfX0VcIqVieMVvhZMXZ2-a5j_vBA67STb9RFg9Tx9RS?key=jcdPqwYOdCv2SZ9xbbyHFAAD_4nXcfaZG_Mi0x-B7k4QrsCp120UCcPfGpIdV7y7hKUJDlXVELF4ORpmttBGPNo2Ov9-BOiTf-1ZuzN7ckwtXZ-AqjDIA_ny2lrbcND0s6WP2RiHifdb7YyIHthKPo-jIobrG8-38wiA?key=jcdPqwYOdCv2SZ9xbbyHFA

Bezpieczeństwo na nowym poziomie

Nowa Armada oferuje komplet nowoczesnych systemów bezpieczeństwa w ramach pakietu Nissan Safety Shield 360, m.in.:

Asystenta pasa ruchu,

Hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych,

Monitorowanie martwego pola,

Asystenta skrzyżowań.

Co więcej, na liście opcji znajdziemy system półautonomicznej jazdy ProPilot Assist 2.1, działający na drogach szybkiego ruchu. Armada niemal sama potrafi jechać autostradą, trzymać się pasa i utrzymywać dystans.

Ile kosztuje Armada 2025?

Cennik w USA wygląda następująco:

Armada SV (RWD): od ok. 57 520 USD,

Armada Pro‑4X: od ok. 73 740 USD,

Platinum Reserve (topowy luksus): od ok. 76 990 USD.

Na tle konkurencji (Chevrolet Tahoe, Ford Expedition, Toyota Sequoia) Armada wypada atrakcyjnie cenowo i technologicznie. Oferuje też więcej emocji niż niejeden SUV elektryczny. 

Zamiast elektryków – powrót do korzeni

Nowa Armada 2025 to manifest siły i odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów. W dobie elektryfikacji Nissan postanowił przypomnieć, że duże SUV‑y na ramie nadal mają sens – zwłaszcza jeśli oferują nowoczesność, niezawodność i odrobinę charakteru z lat 90.

Czy Armada trafi do Europy? Na razie nie wiadomo. Ale jeśli Nissan zdecyduje się na wersję hybrydową z napędem e‑Power – wielu kierowców zapewne powita ją z otwartymi ramionami.





źródła:

https://www.nissanusa.com/

https://west-motors.pl/

Udostępnij

Cookies

Informacje dotyczące plików cookies

Ta witryna korzysta z własnych plików cookie, aby zapewnić Ci najwyższy poziom doświadczenia na naszej stronie . Wykorzystujemy również pliki cookie stron trzecich w celu ulepszenia naszych usług, analizy a nastepnie wyświetlania reklam związanych z Twoimi preferencjami na podstawie analizy Twoich zachowań podczas nawigacji.

Zarządzanie plikami cookies

O Cookies

Pliki cookie to niewielkie pliki tekstowe, które są zapisywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym przez strony internetowe, które odwiedzasz. Służą do różnych celów, takich jak zapamiętywanie informacji o logowaniu użytkownika, śledzenie zachowania użytkownika w celach reklamowych i personalizacji doświadczenia przeglądania użytkownika. Istnieją dwa rodzaje plików cookie: sesyjne i trwałe. Te pierwsze są usuwane po zakończeniu sesji przeglądarki, podczas gdy te drugie pozostają na urządzeniu przez określony czas lub do momentu ich ręcznego usunięcia.