Renault Austral 2022: premiera nowego SUVa marki

Renault Austral 2022: premiera nowego SUVa marki

Renault Kadjar idzie w odstawkę, a jego miejsce zajmuje zupełnie nowy Austral. Co ciekawe, nie jest elektryczny, a całkowicie hybrydowy i ma podnieść znaczenie Renault w klasie kompaktowych SUV-ów.

q6S9QGZ3hkb2yLsBHJyKlVcceCiIsgWx24cIMtiUo27HpWxAt1NqavhEe5tQHQ2TDyDmM8zUAGCVclPMcSHDUsDUROBns99J8LaiDFYwGOUt9zHI4efYKyDcMBa3Ki_2K3Tzh9d7

Renault wprowadza do swojej oferty SUV-ów ambitny model. Ma on na celu wzmocnienie wysiłków grupy zmierzających do odzyskania segmentu C, który stanowi obecnie trzon światowego rynku motoryzacyjnego.

BFIYt9xPVtcqnJAWCpaeVnweUC6BGaHNBx7Md9c18tCcExXYxiC2YA_mcTmUVa46-ggDIBuaV7xX1DRht7yj026EUzsRNBKpIEqZPcd_ivBtmu_BK29yKo7uLH7-LqD-yUux_m__

Sportowy SUV

Nowe Renault Austral łączy w sobie cechy charakterystyczne dla samochodów typu SUV z nowymi zasadami stylistycznymi Renault „sensual tech”: jego zaokrąglona, zmysłowa sylwetka stylowo współgra z mocnymi liniami geometrycznymi, detalami konstrukcyjnymi, takimi jak mikrooptyczna technologia zastosowana w tylnych światłach LED i diamentowe wzory w światłach przednich.

Wnętrze

Zajrzyjmy do środka – tam znalazł się ekran mający 12 cali, nieco większy wyświetlacz zastępujący zegary oraz HUD prezentujący dane na szybie. W przeciwieństwie do poprzednich francuskich pomysłów, tu wszystko działa płynnie. To tak naprawdę system Android Automotive, będący w praktyce kolejnym miejscem, do którego się logujesz. To samo rozwiązanie znajdziemy w elektrycznym Megane.

IGN5MSPYInCcWj2xB1fr81Q8Kgm1xuDpduNmy6Bn3yyn8stRA92V3xmNgwM4x6z1wurYK4B7TlozAo4Ae2AKk5UGylW3nu0UIJFr0qrpgZ1efRN6wtZhN5_YNXCgTBt15ZDTI1NL

Wnętrze nowego modelu Austral, w zależności od wersji i wybranych elementów wyposażenia dodatkowego, wykończone jest prawdziwym drewnem, skórą, Alcantarą, wyściełanymi materiałami tekstylnymi i innymi miękkimi w dotyku materiałami, które łączą się z lakierowanymi elementami w kolorze głębokiej błyszczącej czerni i satynowego chromu.

Podobnie jak wiele innych „samochodów do życia”, które zapisały się w historii Renault, nowy Austral został zaprojektowany tak, aby wygodnie pomieścić całą rodzinę. Pasażerowie podróżujący z tyłu mają do dyspozycji przestrzeń na kolana o szerokości 27,4 cm, która nie ustępuje najlepszym w tej kategorii. Przestronność to ważna cecha Australa.

Pojemny bagażnik jest wyposażony w elektryczną klapę tylną obsługiwaną bez użycia rąk i ma pojemność 500 dm3 VDA w modelach Mild Hybrid i Mild Hybrid Advanced. Dzięki przesuwanej kanapie pojemność bagażnika wzrasta z 575 dm3 VDA do 1 525 dm3 VDA (po złożeniu tylnej kanapy).

1Z_QeSka1HUExEuUFpQ_grByedFX5w_7zU6JQW6JtORkTmVY3ZeBdrRNySx71OARrlPK8yqilv8S39ns2Erwbx9gyr-8UAlT8jPaYY5jrS2sqyX_X85N6K8O_Jm3pGNlBlTWN-eh

Renault Austral – silniki

Sztandarowymi jednostkami będą oczywiście pełne hybrydy, czyli wersje E-Tech, generujące 160 lub 200 KM. Pomimo niewielkiego silnika spalinowego (1,2 l) mają rozpędzać się do setki w odpowiednio 6,8 i 5,9 s, a przy tym mało palić – Renault podaje, że możliwe jest osiągnięcie spalania 4,6 l na 100 km.

8mQuLkrA6zJaLULKekfhCA9NNYOaMRmiHUPtfCn1H-wfbq4UPm6WVxSwXHdOKF8SWnO_zT2H-12lo7tH6PDAbegu6bFGIhwygphFxOPUmSnw0crWf9kCeUn79NRnqCwyYdNBdeuI

Jako alternatywę dla diesla Renault wskazuje jednak inną jednostkę – hybrydę typu mild, z dopiskiem Advanced. Również mamy tutaj 3 cylindry i pojemność skokową 1,2, ale całość ma być zoptymalizowana pod kątem jak najniższego spalania. Nie będzie ono wprawdzie tak niskie jak w E-Tech (5,3 l), ale pewnie taki Austral będzie dużo tańszy – tym bardziej, że ma być dostępny z manualną przekładnią.

Na dół gamy i cennika trafią natomiast dwie jednostki benzynowe typu mild hybrid, już bez żadnych dopisków. Mają 4 cylindry, 1,3 l pojemności skokowej i dostępne są w wersjach o mocy 140 i 160 KM. Mocniejsza będzie przy tym oferowana wyłącznie z przekładnią X-Tronic, natomiast słabsza – z przekładnią manualną albo X-Tronikiem za dopłatą.

Alpine

Taka wersja wyposażenia – dokładniej Esprit Alpine, która stanie na szczycie gamy. Znajdziemy w niej m.in. dodatkowe lakiery (jak szary ze zdjęć), dodatkowe oznaczenia, 20-calowe felgi, alcantarę i wykończenia wnętrza imitujące włókno węglowe (przestańcie to robić, proszę). Esprit Alpine będzie też w standardzie wyposażony m.in. w podgrzewaną kierownicę i przednie fotele z elektrycznym sterowaniem i masażem oraz dodatkowy zestaw systemów wspomagających jazdę.

Renault Austral trafi do sprzedaży dopiero w ostatnim kwartale tego roku.


Źródła:
https://spidersweb.pl/
https://francuskie.pl/
https://autokult.pl/
https://www.renault.pl/
Udostępnij