Renault Mégane E-Tech 2022

Renault Megane E-Tech to najważniejsza premiera francuskiej marki od lat.

Będzie drugim w pełni elektrycznym samochodem w ofercie producenta, po świetnie sprzedającym się modelu Zoe . Megane E-Tech ma być bardziej uniwersalne niż Zoe, bo zdecydowano, że będzie crossoverem. Sylwetka jest wizualnie bardziej masywna, wrażenie pogłębiają 20″ felgi. Po raz pierwszy w tym modelu zostało zastosowane nowe logo marki.

Z zewnątrz Mégane prezentuje się dobrze – ma zgrabne proporcje i nowoczesną sylwetkę. Wąski przedni pas zawiera wspomniane już logo, które tym razem jest płaskie – pod taflą tworzywa. Klamki są chowane w drzwiach przednich. Z tyłu klamki zintegrowano z trójkątnymi elementami na wysokości szyb, podobnie jak w Zoe. Długość nowego Mégane to zaledwie 4,21 metra – przy czym rozstaw osi wynosi aż 2,7 metra, co umożliwiło skonstruowanie bardzo przestronnego wnętrza, które zaprojektowano zupełnie od nowa.

W topowej wersji mamy tutaj dwa duże 12″ wyświetlacze wysokiej rozdzielczości. W tańszych na centralnej konsoli będzie ekran 9″. Multimedia będą działać pod kontrolą systemu Google Automotive Services. Wielu ludzi ucieszy to, że Renault nie zrezygnowało z obsługi multimediów za pomocą manetki znajdującej się za kierownicą.

Akumulatory objęte ośmioletnią gwarancją

Najmocniejsze Mégane E-Tech będzie miało 218 KM i 300 Nm. Przyspieszenie do setki w 7,4 sekundy. Słabsza wersja będzie dysponowała silnikiem o mocy 130 KM i 250 Nm momentu obrotowego. Wbrew wcześniejszym doniesieniom na początku pojawią się dwa mniejsze akumulatory: o pojemnościach odpowiednio 40 oraz 60 kWh. Tańsze Mégane będzie miało zasięg 300 kilometrów, droższe 470 kilometrów (tak twierdzi producent, trzymamy kciuki). Akumulatory objęte są ośmioletnią gwarancją a w przypadku spadku pojemności poniżej 70%, Renault będzie go wymieniać bezpłatnie.

Samochód już zbiera dużo pozytywnych opinii, choć po premierze wielu pomyślało „szkoda, że nie będzie wersji spalinowej”. W końcu nie każdy ma garaż z ładowarką.

vwPmve3.png

źródła:

https://francuskie.pl/

https://spidersweb.pl/autoblog










Udostępnij