Škoda Enyaq Coupé iV. Czesi zaprezentowali nowego flagowca.

Wiele wskazuje na to, że ta wersja Enyaqa pójdzie w ślady BMW X6. Albo ją pokochosz, albo znienawidzisz.

FvbB-K0-fT0dqbIjNE7Y4AQm9l4jkj8zOAKYVQ3rCUgAM81SZco4fch4NnX8nRGe9NPHyugtRzk7g-Dr2W7THgzF4ddotCiWsJ_BHhoGJ3tUXENHtn8pKLouPc_P7dRTY-Mldx8C

Rynkowy sukces SUV-ów i crossoverów nikogo już nie dziwi. Czesi poszli za ciosem i zaprezentowali swojego nowego flagowca. Elektryczny Enyaq iV doczekał się odmiany nawiązującej do aut coupé.

1IMwJONY7Gkn4KNjE-8RDHGMqq5zol7eRIcv65kVjXzHGBvXO9-nFZrpllIlBBYfiifnHWXI62jcZzASs0xIDdBE0_S8yHQF_sgCRZA5aUbx_jdc1BasePGHtyAFJeMBzxSPeVM1

Podobnie jak Enyaq iV, nowa Skoda Enyaq Coupe iV jest oparta na modułowej platformie dla samochodów elektrycznych MEB Grupy Volkswagen. Coupé ma 4653 mm długości i 1879 mm szerokości. Jego wysokość wynosi 1622 mm, a rozstaw osi 2765 mm. Sportowe linie zapewniają znakomitą aerodynamikę i współczynnik oporu powietrza (cd) wynoszący 0,234. ENYAQ COUPÉ iV będzie dostępny na europejskich rynkach z dwoma rozmiarami akumulatorów do wyboru, a także z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Dostępne opcje będą generowały moc od 132 kW do 220 kW (wariant RS). W zależności od specyfikacji, elektryczny model zaoferuje zasięg nawet do 545 km w cyklu WLTP.

EBXiEzDXSS5z0KWEeZRWzNPD0JfIH7x650NY3MQ6_cNY6QHLvvQG7ghPlODDpfu7RanJpdXlf8GiiV5NLulOuouF3tt_QqAowYA3goXcYCG4XXJ53iTIbhhV5wVQIrKwZyhPu0Cl

Różnicę względem klasycznej wersji tego samochodu stanowi oczywiście przede wszystkim jego tył. Już od słupka B zaczyna się on lekko obniżać, by tworząc z tylną szybą harmonijną linię, zakończyć się na klapie bagażnika. Zmiana kształtu tyłu pociągnęła za sobą kilka innych modyfikacji. Przede wszystkim jedyną opcją w Enyaqu Coupé jest szklany dach.

VyJIHXWuZxK4DGtYU5YwS689xsq5MBy4dht32luS976pqFO__T8Yh7qqF3rGRc_e39A9Hx2BApB1Z2GxpFg2o1-s7Xh_pIwHFlMM6o0QmYvEiJsh0qnwTG5tibmCzJb45ncbH_1D

Nowa Skoda Enyaq Coupe iV oprócz wersji SPORTLINE dostępna będzie również jako topowy usportowiony ENYAQ COUPÉ RS iV. Model wyposażony jest w dyskretny sportowy zderzak przedni i boczne progi w kolorze nadwozia oraz aluminiowe obręcze kół o wymiarach od 19 do 21 cali. Delikatnemu obniżeniu uległa pojemność bagażnika. Zamiast 585 l mamy 570 l.

Enyaq Coupé należy do wąskiego grona modeli Škody, które będą w stanie przykuć uwagę przechodniów czy innych kierowców. Ci będą mogli zamawiać samochody wiosną tego roku. Cena na razie pozostaje nieznana, jednak wiadomo, że będzie nieco wyższa niż w przypadku Enyaqa o klasycznym nadwoziu. Enyaq Coupé ma jednak szansę być pierwszym współczesnym modelem Škody, który będzie budził skrajne emocje. Zyska zarówno spore grono zwolenników, jak i pokaźną grupę wrogów.

Czas pokaże, czy właśnie tego oczekiwali klienci czeskiej firmy





źródła:
https://spidersweb.pl/autoblog/
https://www.motofakty.pl/
https://e.autokult.pl/
https://www.skoda-auto.pl/

Udostępnij