Tradycja z napędem na wszystkie koła –911 Carrera 4S na nowo

Tradycja z napędem na wszystkie koła –911 Carrera 4S na nowo

Miłośnicy marki Porsche mogą zacierać ręce – do oferty dołącza odświeżone 911 Carrera 4S. To jeden z najbardziej cenionych wariantów legendarnej 911-tki, który właśnie doczekał się liftingu i... napędu na wszystkie koła. Co się zmieniło i czy warto rozważyć nową 4S przy zakupie sportowego auta? Sprawdźcie sami. Nowe wersje dostępne są jako Coupé, Cabriolet oraz Targa, a każda z nich oferuje teraz większą moc i standardowy napęd na cztery koła niezależnie od wersji nadwozia. To kontynuacja strategii marki, która łączy klasyczną sylwetkę 911 z nowoczesnymi technologiami i lepszym wyposażeniem standardowym.

AD_4nXdLIearpXnEl1MCvS_Ifog0QNyB5vtJjwxFA9FVi0OGbSLHS0s5O4wcbbgfOxFGLNH9ogbw642xAPEumjt5Mf64qQDFmTd4C83lgx9hG7idhC7OT2xApRcOLPU-R049EOjibT9JiQ?key=B_kQfqO34vETuJNFVkuA1g

Subtelny lifting, konkretne zmiany

Z zewnątrz trudno zauważyć większe różnice – i to nie przypadek. Porsche od lat stawia na ewolucję, a nie rewolucję. Nowa Carrera 4S zyskała delikatnie zmodyfikowane zderzaki oraz nowe wzory felg, ale to, co najważniejsze, skrywa się pod karoserią.

Największą zmianą techniczną jest oczywiście napęd na cztery koła. Wymagało to poprowadzenia wału napędowego do przedniej osi, co zwiększyło masę auta o 45 kg (do 1585 kg). Na szczęście nie wpłynęło to negatywnie na osiągi – przyspieszenie do 100 km/h nadal wynosi zaledwie 3,5 sekundy.

AD_4nXeuAegRvdvJvz0AsJJvTx9aVt_usKGXyn1qTV7HdgweQNa20NQ5YpIWZoOsX6keMc2GKS5BOYK0aOhCnrR5Hp2zrqribSFKLMhAruyIfMlSKCDll94NAGu1WkXWPCK73OjrTE1b?key=B_kQfqO34vETuJNFVkuA1g

AD_4nXfcqkGHi2DbLFsJ8D7PMikekWXw3XkruVLrHigzIFkukG2isBGrXhzIdlc9KQkh0BAzGBfO-1mGoKVxIXnP42ITZeetfwQEromxqfLnMZp1SGwPUeuofEwLppql6Xr2e_yjEMoD?key=B_kQfqO34vETuJNFVkuA1g

480 KM i więcej emocji

Pod tylną klapą pracuje dobrze znany, sześciocylindrowy bokser o mocy 480 KM i 530 Nm momentu obrotowego. To wystarczająco dużo, by skutecznie kleić asfalt przy każdym starcie spod świateł – niezależnie od pogody.

Co ciekawe, pomimo obecności napędu AWD, osiągi są niemal identyczne jak w tylnonapędowej Carrerze S. Dla wielu fanów 911 to świetna wiadomość – więcej przyczepności, bez utraty sportowego charakteru.

Bogatsze wyposażenie standardowe

Wersja 4S wyróżnia się również bardziej hojnym wyposażeniem seryjnym:

Sportowy układ wydechowy
Hamulce z poprzedniego GTS-a
Adaptacyjne zawieszenie PASM
Tylna szpera (mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu)
Koła: 20" z przodu, 21" z tyłu

Porsche zdecydowało się także oferować Carrerę 4S jako auto dwumiejscowe – tylna kanapa dostępna jest teraz bez dopłaty jako opcja.

AD_4nXcy9w843vEcEjkLJ5p7d1niE0F_73BwHLT0Gl6_ouHrSA8XvNuYmRugZ-IP3Vi7QxN-7j0XYIQ0eGJV86JT_Z05KSblPsBu8riaNI6PWkvXe7W0yDi_gQ5S-eozNSHukEPUw1Q_pw?key=B_kQfqO34vETuJNFVkuA1g

AD_4nXeBpF4dWUUtc_1cA2DtT4zLBZjDgRpsv8Ayq2KrHtVHsRf2GuY91AqATKVR6x2SUCQAOLZHAa2_V82I9ZwTXHYCEQnM2lKKDekspS0Eo2gucOjixiyQntKpf9clBIRjMgSUqjbyKQ?key=B_kQfqO34vETuJNFVkuA1g

Nowoczesne, choć nieco kontrowersyjne wnętrze

Zmiany we wnętrzu są zgodne z trendem całej gamy 911 po liftingu. Zniknął analogowy obrotomierz, a jego miejsce zajął cyfrowy kokpit. Tradycyjny kluczyk do uruchamiania silnika również odszedł do historii – teraz silnik odpala się przyciskiem Start.

Choć to ukłon w stronę nowoczesności, nie wszyscy klienci Porsche są zadowoleni z tych zmian. Część z nich ceniła sobie analogowe, mechaniczne elementy jako nieodłączną część DNA 911.

Styl, który przetrwał dekady. Targa ma już 60 lat

Wraz z premierą nowych wariantów 911, Porsche świętuje 60-lecie modelu Targa – jednej z najbardziej rozpoznawalnych i charakterystycznych wersji nadwoziowych w historii motoryzacji.

Pierwsza 911 Targa zadebiutowała w 1965 roku podczas targów we Frankfurcie jako odpowiedź na rosnące obawy związane z bezpieczeństwem klasycznych kabrioletów, szczególnie na rynku amerykańskim. Porsche zaproponowało innowacyjne rozwiązanie – szeroki pałąk przeciwkapotażowy, inspirowany sportem motorowym, zdejmowany panel dachowy oraz składaną tylną szybę. Tak narodził się pierwszy „bezpieczny kabriolet”.

Nazwa „Targa” nie była przypadkowa – pochodzi od legendarnego sycylijskiego wyścigu Targa Florio, w którym Porsche odnosiło sukcesy. Od tego czasu Targa stała się integralną częścią rodziny 911, łącząc emocje jazdy pod gołym niebem z solidną konstrukcją nadwozia i niepowtarzalnym stylem.

Na przestrzeni lat model Targa ewoluował technicznie i stylistycznie. Od 2006 roku oferowany jest wyłącznie z napędem na wszystkie koła, a od 2014 roku wyposażony został  w pełni automatyczny system dachowy. Cały proces otwierania lub zamykania dachu trwa zaledwie 19 sekund, a dachowy panel chowa się efektownie za fotelami.

911 Targa to dziś nie tylko wariant 911 – to motoryzacyjna ikona, która przetrwała próbę czasu, zachowując swoją tożsamość i wyjątkowy charakter.

AD_4nXc2Y61DvQHAOOHApbXsWGjdp3-dIctZMxWKPIOFda7Z72ru6oqu05RWxZSF4HEYaefrq5j9qOOd1YOSS2Hy7XWomFHS8kK1mQD3UloVPMl8l3wGvsvE1Mmqk2Ef9hkKrzxPwL5Mog?key=B_kQfqO34vETuJNFVkuA1g

Cena? Zdecydowanie premium

Porsche 911 nigdy nie było tanie – i nie inaczej jest tym razem. Ceny nowej Carrery 4S startują od:

811 000 zł za wersję Coupe
879 000 zł za Cabriolet
888 000 zł za wersję Targa

Wystarczy kilka kliknięć w konfiguratorze, by dojść do ponad 1 300 000 zł. Brzmi kosmicznie? Tak, ale chętnych nie brakuje. Współczesny klient Porsche często wybiera styl ponad osiągi, a modele takie jak Carrera 4S łączą jedno i drugie.

Carrera 4S – idealny kompromis?

Nowe Porsche 911 Carrera 4S to świetna propozycja dla tych, którzy szukają sportowego auta do jazdy na co dzień. Napęd na cztery koła zwiększa bezpieczeństwo i stabilność, a moc i wyposażenie nie pozostawiają wiele do życzenia.

To wciąż ta sama 911-tka, którą kochają miliony – tylko jeszcze bardziej dopracowana, nowocześniejsza i... niestety, droższa. Ale przecież nikt nie mówił, że miłość do motoryzacji musi być tania.










źródła:

https://autoblog.spidersweb.pl/

https://imagazine.pl/

Udostępnij

Cookies

Informacje dotyczące plików cookies

Ta witryna korzysta z własnych plików cookie, aby zapewnić Ci najwyższy poziom doświadczenia na naszej stronie . Wykorzystujemy również pliki cookie stron trzecich w celu ulepszenia naszych usług, analizy a nastepnie wyświetlania reklam związanych z Twoimi preferencjami na podstawie analizy Twoich zachowań podczas nawigacji.

Zarządzanie plikami cookies

O Cookies

Pliki cookie to niewielkie pliki tekstowe, które są zapisywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym przez strony internetowe, które odwiedzasz. Służą do różnych celów, takich jak zapamiętywanie informacji o logowaniu użytkownika, śledzenie zachowania użytkownika w celach reklamowych i personalizacji doświadczenia przeglądania użytkownika. Istnieją dwa rodzaje plików cookie: sesyjne i trwałe. Te pierwsze są usuwane po zakończeniu sesji przeglądarki, podczas gdy te drugie pozostają na urządzeniu przez określony czas lub do momentu ich ręcznego usunięcia.